ΤΟ ΠΕΙΡΑΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΒΗΜΑ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΛΟΓΟΥ, ΟΧΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ "ΤΥΠΟΥ" ΚΑΙ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ

Loading...

Τρίτη, 22 Ιανουαρίου 2013

Και οι συνδικαλιστικές ενώσεις στη σημερινή [22-1-13] συνεδρίαση του ΜΤΝ .

 http://peals-online.blogspot.gr/2013
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

Διαβάστε παρακάτω ….
Τα συμπεράσματα δικά σας ……

ΕΠΙΣΤΟΛΗ – ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ
του Βιδάκη Ιωάννη
του Γεωργίου
Αρχιπλοίαρχου (Ο) Π.Ν ε.α
Αθήνα, 23-07-2012
Συνημμένα : Τα σχετικά (ια) και (ιβ)
ΘΕΜΑ: Ζητήματα Μετοχικού Ταμείου ΠΝ & ΛΣ και ΕΑΑΝ
ΣΧΕΤ: α. Μη Υπηρεσιακή αναφορά μου από 15-7-10 (ΒΟΕΑ)
β. ΑΙΤΗΣΗ μου προς ΜΤΝ από 23-3-2011 (ΕΦΑΠΑΞ)
γ. Επιστολή μου προς ΥΕΘΑ από 14-4-2011. (ΕΦΑΠΑΞ)
δ. ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΕΝΣΤΑΣΗ μου προς ΜΤΝ από 17-5-2011 (ΕΦΑΠΑΞ & ΒΟΕΑ)

ε. ΑΙΤΗΣΗ -ΑΝΑΦΟΡΑ μου προς ΜΤΝ από 26-6-2011 (ΜΕΡΙΣΜΑ, ΒΟΕΑ & ΕΑΑΝ)
στ. Επιστολή μου προς ΥΕΘΑ από 11-7-2011. (ΕΦΑΠΑΞ)
ζ. ΑΙΤΗΣΗ -ΑΝΑΦΟΡΑ μου προς ΜΤΝ από 6-2-2012 (ΕΑΑΝ)
η. Μήνυμα Ηλεκτρονικό προς ΜΤΝ από 1-3-2011 (ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΕΤΟΧΩΝ)
θ. Μήνυμα Ηλεκτρονικό προς ΒτΕ από 2-3-2012 (ΕΑΑΝ)
ι. Επιστολές και Μηνύματα Ηλεκτρονικά προς την ΕΑΑΝ
ια. ΕΠΙΣΤΟΛΗ - ΑΙΤΗΣΗ -ΑΝΑΦΟΡΑ μου προς ΜΤΝ, ΥΕΘΑ, ΓΕΝ,ΕΑΑΝ από 4-6-2012
ιβ. Απάντηση ΜΤΝ από 17-7-2012
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
1. παρέλαβα στις 23-7-2012, την (ιβ) απάντηση του ΜΤΝ στη σχετική (ια) επιστολή - αίτηση - αναφορά μου. Μετά την ανάγνωση του περιεχομένου της εν λόγω απάντησης, (παραβλέποντας την έλλειψη κανόνων δημόσιας αλληλογραφίας: στερείται Θέματος, αρ. σχεδίου και φακέλου, κα), ένοιωσα έκπληκτος για την άρνηση (και την επιχειρηματολογία) του Ταμείου παροχής ουσιαστικών απαντήσεων στα ερωτήματά μου και χορήγησης αιτουμένων στοιχείων.
2. Την απάντηση του ΜΤΝ, που (με διπλωματία ή με κάποια νομική υποβοήθηση) υποννοεί ότι δεν (θα πρέπει;;; να) έχω "εύλονο ενδιαφέρον", [στο ζήτημα του «κουρέματος του 70% των κεφαλαίων του Ταμείου, το οποίο χρηματοδοτούσα, άμεσα ως ασφαλισμένος του και έμεσα λόγω των καθηκόντων μου πολλές φορές ως Οικονομικός Αξιωματικός] και συνεπώς δεν δικαιούμαι να λάβω τις απαντήσεις στα ερωτήματα που είχα θέσει και τα στοιχεία που ζητούσα, την θεωρώ άκομψη, μειωτική, καταχρηστική και δείχνει να αγνοεί (σκόπιμα;;) τα δικαιώματα μου.
Στην απάντηση του ΜΤΝ και συγκεκριμένα στη διατυπωμένη θέση του, που με θεωρεί «πρώην μέτοχο και ήδη μερισματούχο», ενίσταμαι (προσωπικά θεωρώ ότι είμαι και μέτοχος και μερισματούχος) αναλογιζόμενος τι απέγιναν οι μετοχές του Ταμείου που είχα πληρώσει - εξανεμίστηκαν;; Ικανοποιήθηκα που στην απάντηση του το ΜΤΝ με ενημέρωνε ποσοτικά για την αποζημίωση δυο μελών του ΔΣ για την συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις (μεικτά 20,65) αλλά για τις (φαντάζομαι πιο υψηλές) αποδοχές του προέδρου του ΔΣ με παρέπεμπε σε νόμους και ΚΥΑ, χωρίς αριθμητικά δεδομένα. Ανησυχεί να τις δημοσιοποιήσει το ΜΤΝ;;
3. Διερωτώμαι αν για να λάβω τις απαντήσεις και τα στοιχεία που έχω ζητήσει, θα πρέπει να υπάρξει «κοινοβουλευτική ερώτηση», προσφυγή σε εισαγγελικό λειτουργό, δημοσίευση στον τύπο ή συνδυασμός αυτών.
4. Προς το παρόν και κατ' αρχήν επιλέγοντας την «εσωτερική οδό», έστω και ως γραφειοκρατική διαδικασία, σας υποβάλω τα σχετικά (ια) και (ιβ) και παρακαλώ νια τις δικές σας άμεσες ενέρνειες.
Θεωρώ ότι δεν έχετε ενημερωθεί πλήρως και ορθά, εφόσον υπουργικά καθήκοντα αναλάβατε μετά την αποστολή της επιστολής μου και ίσως δεν την γνωρίζετε.
Άλλωστε το Ταμείο μου προσάπτει ως υποδείξεις (τις προτάσεις μου) που προϋποθέτουν νομοθετικές ρυθμίσεις. Παρακαλώ να τολμήσετε ως αρμόδιος για ανάληψη σχετικών νομοθετικών πρωτοβουλιών.
Μεταξύ άλλων θέτω και το ζήτημα της εξέτασης της ανασυγκρότησης του ΔΣ του Ταμείου, μετά από ενδελεχή έλεγχο για το αν έχουν διασφαλίσει τα συμφέροντα όλων των μετόχων, (απόστρατων και εν ενεργεία).
5. Περιττό να τονίσω ότι αισθάνομαι βαθιά απογοήτευση.
6. Κατά τα άλλα ισχύουν τα αναγραφόμενα στη σχετική (ια) ΕΠΙΣΤΟΛΗ -ΑΙΤΗΣΗ -ΑΝΑΦΟΡΑ μου προς ΜΤΝ, ΥΕΟΑ, ΓΕΝ, ΕΑΑΝ από 4-6-2012, για τα οποία και ζητώ (επανερχόμενος με την παρούσα) να δώσετε εντολή για να μου απαντηθούν/χορηγηθούν.
7. Είμαι πρόθυμος στην παροχή οποιονδήποτε στοιχείων -εγγράφων και διευκρινήσεων τυχόν απαιτηθούν.
Αποδέχομαι επίσης να συνδράμω όπως μπορώ άνευ οιασδήποτε απαίτησης, στο πλαίσιο της εφαρμογής κανόνων δικαίου και αποδοτικότητας στο Δημόσιο.
Σας ευχαριστώ.
================================================
ΜΕΤΟΧΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΝΑΥΤΙΚΟΥ
ΓΛΑΔΣΤΩΝΟΣ 1 10677 ΑΘΗΝΑ 17 Ιουλίου 2012
Κύριε Βιδάκη,
1. Επί της από 4-6-2012 επιστολής - αίτησης - αναφοράς που καταθέσατε στο Ταμείο με θέμα «Ζητήματα Μετοχικού Ταμείου ΠΝ & ΛΣ και ΕΑΑΝ», σας γνωρίζουμε τα εξής:
α. Κατ' αρχήν η πρόσβαση των διοικούμενων στα διοικητικά έγγραφα που κατέχει ορισμένη διοικητική αρχή, προϋποθέτει τη συνδρομή στο πρόσωπο του ενδιαφερομένου τουλάχιστον ευλόγου ενδιαφέροντος, το οποίο, όπως γίνεται παγίως δεκτό, δεν νοείται εκείνο κάθε πολίτη για την εύρυθμη άσκηση των γενικών καθηκόντων της Υπηρεσίας και την τήρηση των νόμων, αλλά εκείνο το οποίο προκύπτει κατά τρόπο αντικειμενικό από τη ύπαρξη μιας συγκεκριμένης προσωπικής εννόμου σχέσεως, συνδεόμενης ευθέως με το περιεχόμενο αυτών τούτων των διοικητικών εγγράφων, στα οποία ζητείται η πρόσβαση (ΣτΕ 1214/2000, ΝΣΚ 256/2011, 501/2007, 92/2005, 610/2004 κ.α.) και, επομένως, δεν αρκεί το γεγονός ότι τον ενδιαφερόμενο συνδέει ενδεχομένως κάποια έννομη σχέση με την αρχή.
β. Στην προκειμένη περίπτωση, εσείς, ως πρώην μέτοχος του ΜΤΝ και του ΜΤΝ/ΕΛΟΑΝ και ήδη μερισματούχος του ΜΤΝ, αιτείστε τη χορήγηση εγγράφων και πληροφοριών σχετιζομένων: (α) με τον τρόπο διοικητικής και οικονομικής λειτουργίας του ΜΤΝ, (β) τον τρόπο ασκήσεως των καθηκόντων των διοικητικών οργάνων του Ταμείου και (γ) τα κριτήρια επιλογής και αναθέσεως καθηκόντων σε όργανα του ΜΤΝ, χωρίς να επικαλείστε την ύπαρξη συγκεκριμένης εννόμου σχέσεως, συνδεόμενης ευθέως με το περιεχόμενο των αιτούμενων εγγράφων και πληροφοριών και, επομένως, σύμφωνα με όσα ήδη εκτέθηκαν ανωτέρω, δεν υφίσταται το απαιτούμενο εύλογο ενδιαφέρον για τη χορήγηση τους, το οποίο δεν στοιχειοθετείται εκ μόνης της ιδιότητας σας ως μερισματούχου του ΜΤΝ.
γ. Περαιτέρω, σε σχέση με τα ανωτέρω, ζητάτε από το Ταμείο να προβεί στην αξιολόγηση διαφόρων θεμάτων, τα οποία μάλιστα θέτετε κατά τρόπο παντελώς αόριστο, προβαίνετε δε και σε υποδείξεις για την δέουσα ρύθμιση ουσιαστικών ζητημάτων που αφορούν τη στελέχωση του Ταμείου, την οργάνωση, την απονομή των παροχών και τις κρατήσεις. Τα ζητήματα, όμως, αυτά προϋποθέτουν νομοθετικές ρυθμίσεις, οι οποίες δεν ανάγονται στη βούληση σας. Τέλος, ζητάτε ανεπιτρέπτως, πληροφορίες που αφορούν τρίτους.
2. Ανεξάρτητα των ανωτέρω και προς επίλυση συγκεκριμένων αποριών που εκθέτετε στην επιστολή σας, σας γνωρίζονται τα ακόλουθα:
α. (1) Όπως προκύπτει από το άρθρο 15 παρ. 11 του ν.2469/97 (ΦΕΚ 38 Α) τα διαθέσιμα των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και των ασφαλιστικών φορέων «συνιστούν το Κοινό Κεφάλαιο των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και ασφαλιστικών φορέων (Κ.Κ.Ν.Π.Δ.Δ. και Α.Φ.), το οποίο διαχειρίζεται η Τράπεζα της Ελλάδος σύμφωνα με τους κανόνες β' έως η' της παρούσης παραγράφου». Σύμφωνα με την παρ. β', «το Κ.Κ.Ν.Π.Δ.Δ. και Α.Φ. δεν αποτελεί νομικό πρόσωπο αλλά ομάδα περιουσίας, της οποίας τα επί μέρους στοιχεία ανήκουν εξ αδιαιρέτου στους συμμετέχοντες σ' αυτό φορείς (Ν.Π.Δ.Δ. και Α.Φ.) ανάλογα με το ποσοστό συμμετοχής τους». Σύμφωνα με την παρ. γ' «το ενεργητικό του Κ.Κ.Ν.Π.Δ.Δ. και Α.Φ. επενδύεται σε κινητές αξίες του Ελληνικού Δημοσίου. [...] Η απόφαση συμμετοχής ή μη του Κ.Κ. Ν.Π.Δ.Δ. και Α.Φ. σε πρόγραμμα ανταλλαγής τίτλων του Ελληνικού Δημοσίου, κατ* εφαρμογή προγράμματος για την αναδιάταξη του ελληνικού χρέους, ανήκει αποκλειστικά στην αρμοδιότητα της Τράπεζας της Ελλάδος ως διαχειριστή του Κ.Κ...».
(2) Οι επιπτώσεις στο ΜΤΝ από την εφαρμογή του προγράμματος της ανταλλαγής ομολόγων και αναδιάταξης του Ελληνικού χρέους (PSI), όπως αναφέρεται στην από 4 Απριλίου 2012 ανακοίνωση μας, έχουν αναφερθεί στην εποπτεύουσα αρχή μαζί με συγκεκριμένες προτάσεις για την εκδήλωση ενεργειών με σκοπό την αναπλήρωση των απωλειών και τη διασφάλιση της βιωσιμότητας του Ταμείου. Επιπλέον, και επειδή το Μ.Τ.Ν. ουδέποτε ενημερώθηκε με οποιοδήποτε τρόπο για την αγορά ομολόγων από την Τράπεζα της Ελλάδος (ΤτΕ) για λογαριασμό του, ανελήφθησαν οι νόμιμες και ενδεδειγμένες ενέργειες για την διεκδίκηση των απωλειών που υπέστη λόγω της αρνητικής αυτής εξέλιξης στα αποθεματικά κεφάλαια του. Συγκεκριμένα, την 09-07-2012, κατόπιν των υπ' αριθμών 23/10-5-2012 και 33/29-6-2012 αποφάσεων του ΔΣ/ΜΤΝ καθώς και ανάλογων αποφάσεων για τους Ειδικούς Λογαριασμούς αυτού, δόθηκε ειδική εντολή και πληρεξουσιότητα σε δικηγορική εταιρεία να χειριστεί την υπόθεση κατά της Τράπεζας της Ελλάδος και του Ελληνικού Δημοσίου εν γένει για την διεκδίκηση των χρηματικών ποσών κατά τα οποία μειώθηκαν οι ονομαστικές αξίες των ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου, στα οποία είχαν επενδυθεί τα διαθέσιμα κεφάλαια του Ταμείου [λόγω της υποχρεωτικής συμμετοχής του στο Κοινό Κεφάλαιο της Τράπεζας της Ελλάδος (άρθρο 15 παρ. 11 του ν.2469/1997)] εξαιτίας του προγράμματος της ανταλλαγής ομολόγων και αναδιάταξης του Ελληνικού χρέους (PSI+) μετά την ενεργοποίηση και των ρητρών δράσης (C.A.C/S) προβαίνοντας σε κάθε ενέργεια δικαστική ή εξώδικη και ενώπιον οποιασδήποτε αρχής, αρμοδίου δικαστηρίου, νομικού ή φυσικού προσώπου για την επιτυχή έκβαση της υπόθεσης.
β. Το ποσό του εφάπαξ βοηθήματος για την οικογενειακή ή επαγγελματική αυτοτέλεια (ΒΟΕΑ) που καταβάλλεται από το Ταμείο στα ασφαλισμένα παιδιά των ενεργών μετόχων και των μερισματούχων, καθορίζεται σε αριθμό μηνιαίων μερισμάτων που λαμβάνει ο μερισματούχος ή η χηρεύουσα οικογένεια κατά την ημερομηνία που νομιμοποιείται η καταβολή του εφάπαξ βοηθήματος και του μερίσματος που θα ελάμβανε ο ενεργός μέτοχος, λογιζόμενος σαν μερισματούχος [ΚΥΑ ΥΕΟΑ & Υπ. Οικ. Φ.871.1/27/85/11-1-85 (ΦΕΚ 359 Β' 31-5-1985)]. Για την προστασία της ανταποδοτικότητας του ΒΟΕΑ από περαιτέρω μειώσεις στα παρεχόμενα μερίσματα ΜΤΝ, κατόπιν απόφασης του Δ.Σ. την 22-5-2012, υπεβλήθη εισήγηση για έκδοση ΚΥΑ ΥΕΟΑ & Υπ. Οικ. προκειμένου από 1/7/2012 τα καταβαλλόμενα ΒΟΕΑ στους δικαιούχους να υπολογίζονται με βάση τη διαμορφωθείσα τιμή των μερισμάτων ΜΤΝ την 1η Ιανουαρίου 2012, μειωμένη κατά 5% [κλείδωμα τιμής]. Επιπλέον, κατόπιν της ίδιας απόφασης Δ.Σ., εγκρίθηκε η έναρξη παρακολούθησης όλων των ασφαλισμένων τέκνων από 1/1/2013 με ατομικούς λογαριασμούς εισφορών για το κάθε ένα ξεχωριστά, στα πλαίσια των διαδικασιών αναμόρφωσης του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου περί ΒΟΕΑ στη βάση διανεμητικού συστήματος νοητής κεφαλαιοποίησης καθορισμένων εισφορών.
γ. Το Μετοχικό Ταμείο Ναυτικού, διοικείται από επταμελές Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ), το οποίο συγκροτείται με Απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας σε εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 4 και 5 του π.δ. της 21/31 Οκτωβρίου 1932 «Κωδικοποίηση Νόμων περί Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού» (ΦΕΚΑ' 387).
δ. Όσον αφορά τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του ΜΤΝ, αυτά δεν επιβαρύνουν με έξοδα το Ταμείο (αποζημιώσεις, οδοιπορικά κ.α.) πλην της περίπτωσης της αποζημίωσης που καταβάλλεται, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, σε δύο από τα μέλη του, εκπροσώπους της ΕΑΑΝ, λόγω της συμμετοχής τους σε συνεδριάσεις του Δ.Σ. Η εν λόγω αποζημίωση καταβάλλεται σε εφαρμογή των οικείων διατάξεων μειωμένη στο 50% της ισχύουσας και συγκεκριμένα στο ύψος των 20,65€ (μεικτά) ανά συνεδρίαση και έως δύο συνεδριάσεις ανά μήνα από τις τέσσερεις μηνιαίως για τις οποίες παρέχεται βάσει νόμου η δυνατότητα χορήγησης της.
ε. Οι αποδοχές του Προέδρου του Δ.Σ. του ΜΤΝ καταβάλλονται σύμφωνα με την ΚΥΑ ΥΕΘΑ & Υπ. Οικ. υπ' αριθμ 5709/8 Αυγ 1996 (ΦΕΚ Β' 815) και τις σχετικές διατάξεις των ν. 3833/10 και 3845/10.
3. Με βάση το θεσμικό πλαίσιο που το διέπει, το Ταμείο υπόκειται σε οικονομικό έλεγχο της διαχείρισης των κεφαλαίων και της περιουσίας του από τον εποπτεύοντα Υπουργό Εθνικής Άμυνας όπου και υφίσταται υποχρέωση υποβολής για έλεγχο και έγκριση του προϋπολογισμού, ισολογισμού και απολογισμού εσόδων και εξόδων εκάστου οικονομικού έτους, ενώ παράλληλα ασκείται και ο προβλεπόμενος από τις κείμενες διατάξεις έλεγχος δαπανών από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
4. Με αφορμή τα ανωτέρω, θα θέλαμε να τονίσουμε ότι, στο πλαίσιο της δυσμενούς επικρατούσας οικονομικής συγκυρίας εντός της οποίας καλείται να λειτουργήσει σήμερα το Ταμείο, οφείλουμε όλοι ανεξαιρέτως να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων και εμπράκτως να αποδείξουμε ότι επιδιώκουμε τον ίδιο κοινό σκοπό, που δεν είναι βεβαίως άλλος παρά η εξασφάλιση των συμφερόντων του ΜΤΝ. Συνεπώς το ζητούμενο στο παρόν χρονικό σημείο είναι η σύμπνοια και αλληλοϋποστήριξη μεταξύ μετόχων/μερισματούχων και Διοίκησης και όχι οι εύκολες επικρίσεις, οι κατηγορίες και τα σχόλια, που όχι μόνο καλό δεν κάνουν στο γενικότερο βαρύ κλίμα, αντιθέτως αποπροσανατολίζουν και δυσχεραίνουν ακόμα περισσότερο το έργο αυτών που παραμένουν στην ενεργό υπηρεσία και καλούνται να πάρουν κρίσιμες και δύσκολες αποφάσεις προκειμένου να διέλθει το Ταμείο ασφαλώς την παρούσα κρίση, ανταποκρινόμενοι στο αδιαμφισβήτητο χρέος μας απέναντι στις νέες γενεές των μετόχων οι οποίες αυτή τη στιγμή με τις εισφορές τους αποτελούν το βασικό πυλώνα στήριξης του.
5. Τέλος θα θέλαμε να σας γνωρίσουμε ότι η Διοίκηση είναι δεκτική και εξετάζει αναλόγως κάθε πρόταση / άποψη που υποβάλλεται σ' ένα πλαίσιο αρχών αλληλοσεβασμού και εμπιστοσύνης, υπό το πνεύμα καλής συνεργασίας και με σκοπό την υποβοήθηση του έργου της.

Αντιναύαρχος ε.α Μ. Κανάρης Π.Ν. Πρόεδρος ΔΣ/ΜΤΝ