ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Σάββατο 9 Φεβρουαρίου 2013

Μετά από 5 χρόνια και πολλές αναβολές,αρχίζει, αυτή την ώρα, στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά, η δίκη. Πολύνεκρο δυστύχημα. Ιούλιος 2008. Δεξαμενόπλοιο" "FRIENDSHIPGAS".Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος!

  Σάββατο 9 Ιανουαρίου 2013- ώρα 10.17 π.μ 

4 ΧΡΟΝΙΑ PEIRATIKO REPORTAZ

Oσο και να προσπαθήσω να απαλύνω τις πικρές μνήμες από την 24η Ιουλίου του 2008, στο μυαλό μου, δεν τα καταφέρνω.

Ο πόνος, η οδύνη, η οργή και ο θρήνος στην ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος από το απόγευμα εκείνης της τραγικής μέρας μέχρι την επομένη το πρωί, φέρνει τόσο δραματικές εικόνες στην μνήμη ενός δημοσιογράφου, που έχει ζήσει πολλά πολύνεκρα δυστυχήματα στην Ζώνη, που νοιώθει αδύναμος να σηκώσει το βάρος.

Και μάλιστα, όταν γνωρίζει μι έχει δημόσια καταγγείλει μέσα από το ρεπορτάζ του στο Έθνος", πως οι πραγματογνώμονες- πάλι μπροστά μας,  ο κ. Αχιλλέας Κακαράντζας, φίλος του κ.Θανάση  Μπούσιου- τόλμησαν κι έριξαν τις ευθύνες στα θύματα.

ΤΑ ΘΥΜΑΤΑ ΕΜΦΑΝΙΣΤΗΚΑΝ ΩΣ ΘΥΤΕΣ.

Ο ΕΝΑΣ   ΕΧΑΣΕ ΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΣΤΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ.

 ΚΑΙ Ο ΔΕΥΤΕΡΟΣ , ΠΟΥ ΑΚΟΜΑ ΒΑΣΑΝΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΣΟΚ ΤΟΥ ΤΡΑΓΙΚΟΥ ΕΚΕΙΝΟΥ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΛΑΙΕΙ,

   ΚΑΘΕΤΑΙ, ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΩΡΑ, ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟΣ ΣΤΟ ΕΔΩΛΙΟ, ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ, ΕΡΓΟΛΑΒΟΥΣ Κ.Λ.Π.

Κι ενώ η δίκη ξεκινά σήμερα κι αναμένεται να διαρκέσει αρκετές μέρες, δημοσιεύουμε όλο το ιστορικό της τραγωδίας στο Πέραμα, για να μην ξεχάσει ποτέ κανείς πως μετατρέπουν τους   θύτες σε θύματα...

ΑΛΛΑ  και πόσο άδικα χάθηκαν εργάτες, εκεί, που παραμονεύει ο θάνατος και η ανεργία έχει βυθίσει στην απόγνωση τους εργαζόμενους...

-----------------------------------------------------------------------  ΡΙΧΝΟΥΝ ΤΟ ΦΤΑΙΞΙΜΟ ΣΤΟΥΣ 8 ΝΕΚΡΟΥΣ ΕΡΓΑΤΕΣ,ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΡΙΞΗ ΣΤΟ ΠΛΟΙΟ FRIENDSHIP GAS,ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΠΕΡΙΣΥ,ΣΤΗ ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΖΩΝΗ ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ


Για αμέλεια δύο ηλεκτροσυγκολλητών, που εκτελούσαν εργασίες κοπής στη δεξαμενή «Νο 3» του ειδικού πλοίου «Friendship Gas», αλλά και για αμέλεια των υπευθύνων των εργασιών επισκευής του πλοίου, κάνει λόγο το πόρισμα των πραγματογνωμόνων, που ήδη απεστάλη στην Εισαγγελία Πειραιά για τα περαιτέρω.
Το πλοίο είχε τυλιχθεί στις φλόγες στις 24 Ιουλίου 2008, ενώ βρισκόταν για επισκευές στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Περάματος, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους επτά τεχνίτες ιδιωτικού συνεργείου και ένας αλλοδαπός ναυτικός, μέλος του πληρώματος.Στο πόρισμά τους, οι τρεις πραγματογνώμονες Αχ. Κακαράντζας, Μιχ. Θεοδωρίδης και Παν. Χατζηγιάννης, αναφέρουν χαρακτηριστικά τα εξής:

«Η πλέον πιθανή και εύλογη αιτία εκδήλωσης της πυρκαγιάς, που συνέβη στις 16:15 της 24-04-2007, στον κενό χώρο της Νο 3 δεξαμενής φορτίου του υγραεριοφόρου πλοίου FRIENDSHIP GAS, με αποτέλεσμα το θάνατο επτά εργαζομένων εξωτερικού συνεργείου επισκευών και ενός μέλους του πληρώματος του πλοίου, οφείλεται κατά πάσα πιθανότητα σε αμέλεια του Β. Καββαδία, τεχνίτη ελασματουργού και του άτυχου βοηθού του, Κωνσταντίνου Οικονομάκη.Πιο συγκεκριμένα, δεν αντιλήφθηκαν ότι τηκόμενο μέταλλο της οξυγονοκοπής (κάφτρες) έπεφτε, είτε απευθείας πάνω στα λάστιχα παροχής αερίων στο εργαλείο της οξυγονοκοπής (σαλμός) είτε πάνω σε απορρίμματα και κυρίως, σε χαρτιά, που ενδεχομένως να υπήρχαν στον εγγύτερο χώρο και σε άμεση επαφή με τους λαστιχένιους σωλήνες παροχής αερίων στο εργαλείο οξυγονοκοπής που οι ίδιοι χρησιμοποιούσαν, με αποτέλεσμα την ανάφλεξη των ίδιων των ελαστικών σωλήνων παροχής αερίου προπανίου - οξυγόνου και περαιτέρω την ανεξέλεγκτη πυρκαγιά».
....«Εάν από τους υπεύθυνους των εργασιών επισκευής του πλοίου είχαν ληφθεί και εφαρμοσθεί ορθά όλες οι διατάξεις και ρυθμίσεις της νομοθεσίας για την υγιεινή και ασφάλεια της εργασίας, ήταν δυνατόν να είχε αποφευχθεί η ταχεία εξάπλωση και ενδυνάμωση της πυρκαγιάς και τα εξ' αυτής προκληθέντα αποτελέσματα ήταν διαφορετικά, εάν ληφθεί υπόψη και το γεγονός ότι, σύμφωνα με τις διενεργηθείσες τοξικολογικές εξετάσεις των θανόντων, οι επτά (7) από τις (8) αυτές εξετάσεις αναφέρουν ότι ο θάνατος επήλθε συνεπεία ασφυκτικού θανάτου συμβατού με πρόκληση του διά εισπνοής μονοξειδίου του άνθρακος».
Τέλος, το πόρισμα των πραγματογνωμόνων αποκλείει το ενδεχόμενο εμπρησμού και την έναρξη της φονικής πυρκαγιάς σε τυχαίο γεγονός.Οπως αναφέρει ο ραδιοφωνικός σταθμός City 99,5, το πόρισμα έχει προκαλέσει «θύελλα» αντιδράσεων στο Πέραμα. Οι εργαζόμενοι στη Ναυπηγοεπισκευστική Ζώνη Περάματος κάνουν λόγο για συγκάλυψη των ευθυνών του εφοπλιστή, των εργολάβων και των αρχών για τη μη σωστή εφαρμογή των μέτρων υγειινής και ασφάλειας.

Ο πρόεδρος του συνδικάτου Μετάλλου, Σωτήρης Πουλικόγιαννης, το χαρακτηρίζει «αισχρό και απαράδεκτο, χωρίς επιστημονικη τεκμηρίωση» και τονίζει ότι «επιχειρεί να συγκαλύψει τις ευθύνες του εφοπλιστή των εργολάβων και των αρχών, καθιστώντας συνένοχους τους νεκρούς συναδέλφους του, δολοφονώντας τους ουσιαστικά για δεύτερη φορά».

ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΤΡΑΓΙΚΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ...
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΕΙΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΑΜΠΑΡΙΑ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ,ΦΤΑΙΝΕ ΟΙ 7 ΝΕΚΡΟΙ ΝΕΚΡΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΟΧΙ Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΝ ΕΦΟΠΛΙΣΤΗ,ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΑΦΗΣΑΝ ΣΤΟ ΕΛΕΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ...

ΟΠΩΣ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΓΙΑ ΑΚΟΜΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ,ΟΙ ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΠΡΑΓΜΑΤΟΓΝΩΜΟΝΕΣ...ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΤΙΣ ΔΟΛΟΦΟΝΙΕΣ ΤΩΝ ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ,ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΠΤΗ ΣΙΩΠΗ ΚΑΙ ΣΥΝΕΝΟΧΗ ΤΩΝ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΕΛΕΓΚΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΣΜΩΝ...

ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΔΙΚΑ ΣΑΣ...

ΠΡΕΖΑ TV
5-6-2009
===================================================================
 ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ

Εν ψυχρω εκτελεσμένοι
«Περίσσεψαν τα κροκοδείλια δάκρυα στις παρεμβάσεις που ΝΔ - ΠΑΣΟΚ έσπευσαν να κάνουν για να πείσουν πόσο λυπούνται για τους νεκρούς εργάτες, επιδιώκοντας ακόμα μια φορά τι; Να κρύψουν τις δικές τους εγκληματικές ευθύνες (...) Αυτό όμως που κανείς τους ούτε χτες ούτε ποτέ άλλοτε πρόκειται να "ακουμπήσει" είναι η ουσία: ότι όσο η οικονομία μένει οργανωμένη έτσι ώστε να υπηρετεί την ανάπτυξη που το κεφάλαιο χρειάζεται, η ζωή και η υγεία του εργάτη δε θα είναι ποτέ εξασφαλισμένη. Ποτέ. Οτι στο ταξικό μίσος που αποτυπώνει η πολιτική που βάζει τις εργατικές οικογένειες να θρηνούν κάθε μέρα για νέους νεκρούς και νέους σακατεμένους, οι εργάτες μπορούν να αμυνθούν και να απαντήσουν μόνο κάνοντας τη δική τους οργή, αταλάντευτη, ακούραστη, οργανωμένη, ταξική πάλη. Γι' αυτό είναι και τα δικά τους χέρια, της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, βουτηγμένα στο αίμα της εργατικής τάξης. Αλλά και οι του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ στρουθοκαμηλίζουν αφού απεχθάνονται το έγκλημα αλλά δεν εχθρεύονται τον εγκληματία. Οι εργάτες που πεθαίνουν στους τόπους δουλειάς δεν είναι "αδικοχαμένοι". Είναι εν ψυχρώ εκτελεσμένοι» (το άρθρο στον ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ).
Κι από πάνω δικασμένοι!
«Στις 24 Ιούλη του 2008 η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη πνίγηκε στο αίμα 7 εργατών, όταν από την έλλειψη ακόμα και των στοιχειωδών μέτρων ασφαλείας, άρπαξε φωτιά η δεξαμενή Νο 3 του αεράδικου πλοίου "FRIENDSHIPGAZ", του εφοπλιστή Πετρίδη. Επτά μήνες μετά, το πόρισμα απέδωσε την ευθύνη για το έγκλημα στην "αμέλεια" του σκοτωμένου μεταλλεργάτη Κ. Οικονομάκη και του τεχνίτη Β. Καββαδία που τη γλίτωσε από θαύμα, ενώ οι υπεύθυνοι της τραγωδίας έπεσαν "στα μαλακά". Αυτό ακριβώς μας θύμισε η προχτεσινή σύλληψη δυο εργατών της ΛΑΡΚΟ για το νέο έγκλημα στη βιομηχανία» (η επισήμανση, επίσης στον ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ).

Εγκλημα και τραγωδία

ΕΘΝΟΣ

Οκτώ άτομα, εκ των οποίων οι επτά ήταν Ελληνες, εγκλωβίστηκαν χθες το μεσημέρι από τη φωτιά που ξέσπασε στο «Friend Ship Gaz». Την παντελή έλλειψη μέτρων ασφαλείας καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι

Εγκλημα και τραγωδία
Αλλο ένα έγκλημα με θύματα εργάτες, αλλά πιθανόν και μέλη του πληρώματος -μέχρι αργά το βράδυ αγνοούνταν οκτώ άτομα- διαπράχθηκε χθες στις 4 το απόγευμα σε αμπάρι του γκαζάδικου με σημαία Παναμά «Friend Ship Gas», στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Περάματος.
Από τους οκτώ αγνοούμενους, ηλικίας 27 έως και 50 ετών, οι επτά ήταν Ελληνες -εκ των οποίων ο ένας ήταν αρμενικής καταγωγής και ένας άλλος Ρωσοπόντιος- και εργάζονταν ως ελασματουργοί στο πλοίο.
Το όγδοο θύμα είναι ο Φιλιππινέζος υποπλοίαρχος, ο οποίος, σύμφωνα με τη μαρτυρία του πλοιάρχου αλλά και ενός ομοεθνούς του, μέλους του πληρώματος, ήταν μαζί τους στο αμπάρι.
Λίγο μετά τις 10 το βράδυ εντοπίστηκαν δύο από τους αγνοούμενους, ενώ όλη τη νύχτα συνεχίζονταν οι προσπάθειες για να βρεθούν και να ανασυρθούν και οι υπόλοιποι.
Εγκλημα και τραγωδία
Μέχρι τις 8 το βράδυ, παρά τις συνεχείς προσπάθειες τόσο των ανδρών της Πυροσβεστικής, όσο και εργατών της Ζώνης, οι οποίοι έριχναν επιβραδυντικό αφρό, δεν είχε καταστεί δυνατόν να κατασβεστεί η φωτιά στο νούμερο 3 αμπάρι, ώστε να μειωθούν οι υψηλές θερμοκρασίες που είχαν αναπτυχθεί και να γίνει έρευνα για τον εντοπισμό των αγνοουμένων.
Χθες, στις 4 το απόγευμα, επάνω στο γκαζάδικο της εταιρείας «Μagnum», με διαχειριστή τον κ. Πετρίδη, εργάζονταν πυρετωδώς περισσότερα από 10 συνεργεία, δηλαδή, όπως εκτιμούν οι εργαζόμενοι, περίπου 80-100 εργάτες.
Εγκλημα και τραγωδία
Στο συγκεκριμένο αμπάρι, το νούμερο 3, με χρήση φλόγας έκοβαν λαμαρίνες περίπου 9 άτομα, ελασματουργοί. Ξαφνικά, σύμφωνα με το υπ. Εμπορικής Ναυτιλίες έπειτα από έκρηξη (οι εργάτες που δούλευαν στο πλοίο υποστηρίζουν ότι δεν έγινε έκρηξη) εκδηλώθηκε πυρκαγιά και 4 εργάτες κατάφεραν τρέχοντας να βγουν γρήγορα έξω, ενώ οι υπόλοιποι, σύμφωνα με πληροφορίες πιθανόν και 1 μέλος του πληρώματος του γκαζάδικου προσπάθησαν να σβήσουν τη φωτιά και εγκλωβίστηκαν μέσα στο αμπάρι.
Οι 4 που κατάφεραν και βγήκαν έξω, διακομίστηκαν ο ένας με ελαφρά εγκαύματα, ο δεύτερος με σπασμένο πόδι και οι άλλοι δύο με αναπνευστικά προβλήματα στο Θριάσιο Νοσοκομείο, όπου και νοσηλεύονται.
Πανικός
Εγκλημα και τραγωδία
Αμέσως επάνω στο πλοίο επικράτησε πανικός και οι εργαζόμενοι από τα υπόλοιπα συνεργεία -οι ελασματουργοί ανήκουν στο συνεργείο του κ. Χήλιου- ειδοποίησαν την Πυροσβεστική και μαζί με συναδέλφους τους από διπλανά επισκευαζόμενα πλοία προσπαθούσαν, χωρίς όμως να διαθέτουν τα μέσα, δηλαδή με κουβάδες με νερό να αντιμετωπίσουν τη φωτιά. Τέσσερις ολόκληρες ώρες οι πυροσβέστες έδιναν μάχη για να κατασβήσουν τη φωτιά, ενώ από το νούμερο 3 αμπάρι έβγαιναν πυκνοί καπνοί.Οπως δήλωσε στο «Εθνος» ανώτερος αξιωματικός του Λιμενικού , ο εργολάβος δήλωσε ότι αγνοούνταν 5 εργάτες του, ενώ μέλη του πληρώματος κατήγγειλαν πως πιθανόν μέσα στο αμπάρι να εγκλωβίστηκαν και 2 αξιωματικοί του πλοίου.
Εγκλημα και τραγωδία
Μισή ώρα μετά την τραγωδία περισσότεροι από 500 εργάτες της Ζώνης κατέκλυσαν τη 2η προβλήτα, ενώ στο σημείο έφθασαν και συγγενείς των αγνοουμένων.
Η πλειονότητα των εργαζομένων δήλωνε πως η εντατικοποίηση της δουλειάς και η παντελής έλλειψη μέτρων ασφαλείας έγιναν για άλλη μια φορά, όπως δείχνουν τα πράγματα, η αιτία να χάσουν τη ζωή τους εργάτες της Ζώνης, οικογενειάρχες.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ανάμεσα στους πέντε πρέπει να είναι και δύο αλλοδαποί. Ενας ελασματουργός, ο οποίος θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του, κατήγγειλε στο «Εθνος» ότι και χθες εκδηλώθηκε φωτιά στο συγκεκριμένο πλοίο κατά τη διάρκεια των εργασιών, την οποία έσβησαν μόνοι τους οι εργαζόμενοι.
Η χθεσινή φωτιά, όπως είπε ο εργάτης, ξέσπασε, γιατί γίνονταν εργασίες με φλόγα και ακριβώς από κάτω βρίσκονταν στοιβαγμένες πάρα πολλές σακούλες με σκουπίδια.
Ο ίδιος κατήγγειλε πως στο συγκεκριμένο αμπάρι υπήρχε μια επένδυση από πολυεστέρα, η οποία θα έπρεπε να είχε αφαιρεθεί πριν ξεκινήσουν τις εργασίες τους οι ελασματουργοί. Αν και το πλοίο, σύμφωνα με πληροφορίες, διέθετε πιστοποιητικό γκας-φρι, οι εργαζόμενοι δηλώνουν κατηγορηματικά πως δεν είχε καθαριστεί τελείως και πως δεν είχαν ληφθεί τα αναγκαία μέτρα ασφαλείας.
Ο πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου, κ. Σωτήρης Πουλικόγιαννης, συγκλονισμένος και περιμένοντας να μπει μαζί με συναδέλφους του στο αμπάρι, κατήγγειλε πως πρόκειται για ένα ακόμα έγκλημα -πέρυσι τον Ιούλιο είχαν σκοτωθεί πάλι στη Ζώνη 5 εργάτες- που γίνεται στον βωμό του κέρδους. «Οι εργοδότες πιέζουν να βγει γρήγορα η δουλειά, γιατί οι εφοπλιστές έχουν ναυλώσει τα πλοία και όσο αργεί το πλοίο να επισκευαστεί, χάνουν λεφτά.
Με τέτοια εντατικοποίηση δεν αργεί να γίνει το κακό. «Είμαστε βέβαιοι πως δεν είχαν ληφθεί μέτρα ασφάλειας και αυτό φωνάζουμε και λέμε πάντα, πως οι εργάτες στη Ζώνη παίζουν καθημερινά τη ζωή τους κορώνα-γράμματα και η πολιτεία δεν φροντίζει να τηρούνται τα μέτρα ασφαλείας».
Ευθύνες
Ο πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου κατήγγειλε πως δεν λαμβάνονται μέτρα στον τομέα της πρόληψης των ατυχημάτων και κατηγόρησε γι αυτό όλες τις κυβερνήσεις.

Με βουρκωμένα μάτια ένας νεαρός εργάτης της Ζώνης μάς είπε: «Σε πιέζουν να δουλέψεις όλο και πιο γρήγορα. Γυρνάνε μες στο πλοίο «δυο-τρία μαντρόσκυλα» και ελέγχουν μην τυχόν κάποιος καθίσει να ξαποστάσει ή να πιει λίγο νερό. Φοβάμαι πως οι συνάδελφοι δούλευαν χωρίς αντισφυξιογόνες μάσκες και είναι πολύ δύσκολο έπειτα από τόσες ώρες να σωθούν.
Κακήν κακώς εκδιώχθηκε από την προβλήτα από τους εργαζομένους στη Ζώνη μια διμοιρία ΜΑΤ, που προκλητικά και χωρίς να υπάρχει λόγος κατέβηκε στη Ζώνη.
Το Συνδικάτο Μετάλλου κήρυξε τριήμερη απεργία στη Ζώνη για σήμερα, αύριο και μεθαύριο, ενώ στις 9 το πρωί θα πραγματοποιήσει συγκέντρωση και πορεία διαμαρτυρίας προς το υπ. Εμπορικής Ναυτιλίας.
Το υπ. Εμπορικής Ναυτιλίας ανακοίνωσε ότι αναζητείται για να συλληφθεί στο πλαίσιο του αυτοφώρου ο υπεύθυνος εργολάβος επισκευών του πλοίου.

ΚΚΕ: ΚΟΛΑΣΤΗΡΙΑ ΤΑ ΔΕΞΑΜΕΝΟΠΛΟΙΑ

«Χρόνια τώρα, χωρίς μέτρα προστασίας από τις κυβερνήσεις, τα δεξαμενόπλοια μετατρέπονται σε κολαστήρια σκληρής εκμετάλλευσης», δήλωσε από το Κιλκίς η γενική γραμματέας της ΚΕ του ΚΚΕ, Αλέκα Παπαρήγα, σε ερώτηση για την έκρηξη σε δεξαμενόπλοιο στο Πέραμα και πρόσθεσε πως πρέπει να καθίσουν στο σκαμνί «οι πολιτικοί υπεύθυνοι των εγκλημάτων στο Πέραμα».

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Π. Λαφαζάνης, δήλωσε: «Εδώ στο Πέραμα ή θα είσαι άνεργος ή αν δουλεύεις κινδυνεύεις να είσαι νεκρός. Εδώ στο Πέραμα το κέρδος σκοτώνει, ντροπή».
ΠΟΠΗ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΙΔΟΥ
ΦΩΤΟ: ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ
---------------------------------------------------------------------------------------------
ΠΑΝΩ ΑΠΟ 33.000 ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ 2000-2005

Βαμμένο με αίμα το μεροκάματο των εργατών στη Ζώνη Περάματος

Το μεροκάματο στη Ζώνη είναι βαμμένο με αίμα. Το τραγικό ατύχημα που σημειώθηκε χθες στο Πέραμα, όταν το δεξαμενόπλοιο «Φρέντσιπ Γκαζ» τυλίχτηκε στις φλόγες ύστερα από έκρηξη, έρχεται να προστεθεί σε έναν μακρύ κατάλογο αντίστοιχων περιστατικών που έθεσαν σε κίνδυνο ή στέρησαν τη ζωή από ανθρώπους που δούλευαν για να βγάλουν τα προς το ζην.
Μια πρόχειρη στατιστική αποδεικνύει πως τουλάχιστον μία φορά τον χρόνο στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Περάματος συντελείται ένα σοβαρό ατύχημα, ένα φρικιαστικό έγκλημα κατά πολλούς, αφού τα συνδικάτα μιλούν για ανύπαρκτους ελέγχους και ελλιπή μέτρα ασφαλείας.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, την πενταετία 2000-2005 στην Ελλάδα έλαβαν χώρα περισσότερα από 33.000 εργατικά ατυχήματα, εκ των οποίων τα 851 ήταν θανατηφόρα. Αυτό μάλλον αποτελεί εξωραϊσμένη εικόνα της πραγματικότητας, καθώς, όπως διαπιστώνεται, στη χώρα μας υφίσταται σοβαρό έλλειμμα στην καταγραφή των εργατικών ατυχημάτων, με αποτέλεσμα ο ακριβής αριθμός των θυμάτων να παραμένει άγνωστος.
Το δυστύχημα που σημάδεψε τη Ζώνη του Περάματος ήταν αναμφισβήτητα αυτό που σημειώθηκε στο δεξαμενόπλοιο «Ανατζελ Γκρέιτνες», το οποίο τη δεκαετία του 80 έγινε ο τάφος για 16 εργάτες. Από τη δεκαετία του 80 μέχρι σήμερα, όπως φαίνεται, δεν έχουν αλλάξει πολλά...
Μάρτιος 1997. Το γκαζάδικο «Ευγενία» γίνεται ενέδρα θανάτου για τους μεταλλεργάτες της Ζώνης. Ο απολογισμός της τρομακτικής έκρηξης που ταράζει το μεσημέρι της 15ης Μαρτίου το Πέραμα είναι τρεις νεκροί και αρκετοί τραυματίες. Το «Ευγενία» σκίστηκε στα δύο από την έκρηξη, ενώ τα κορμιά των θυμάτων είχαν εκτοξευτεί σε απόσταση ακόμη και 100 μέτρων από το πλοίο.
Δεκέμβριος 1999. Ο καθαριστής Λευτέρης Τσιέχου βρίσκει τον θάνατο μέσα στη δεξαμενή του «Ασφαλτ Τρέιντερ», όταν αρπάζει φωτιά η πίσσα την οποία προσπαθούσε να καθαρίσει από τη δεξαμενή. Το πλοίο είχε αρπάξει πάλι φωτιά δύο μήνες πριν από τη θανατηφόρα έκρηξη.
Ιούνιος 2000. Μια εκκωφαντική έκρηξη τραντάζει τη Σαλαμίνα και το Πέραμα. Δεν είναι η μόνη. Ακολουθούν κι άλλες, ενώ τεράστιες φλόγες ξεπηδούν από το δεξαμενόπλοιο - διαχωριστήρα αποβλήτων πετρελαίου «SLΟΡS». Πολύ σύντομα οι φλόγες τυλίγουν ένα μικρότερο πλοίο που είναι αγκυροβολημένο δίπλα. Κομμάτια των δύο πλοίων εκσφενδονίζονται. Στην περιοχή επικρατεί πανικός. Τη στιγμή της έκρηξης μέσα στο δεξαμενόπλοιο βρίσκονται τέσσερις ναυτεργάτες. Οι τρεις καταφέρουν να ξεφύγουν, όμως ο 24χρονος Βλάσης Βλασσόπουλος εντοπίζεται νεκρός.
Οκτώβριος 2001. Πέντε εργατοτεχνίτες αφήνουν την τελευταία τους πνοή στα έγκατα του γιγαντιαίου δεξαμενόπλοιου «Σέιλορ», το οποίο κατασκευάζεται στην Κυνόσουρα Σαλαμίνας. Στις δεξαμενές του πλοίου υπήρχαν κατάλοιπα πετρελαίου, με αποτέλεσμα να προκληθεί έκρηξη.
Ιανουάριος 2002. Ενας 55χρονος εργάτης, ο Δημήτρης Χρήστου, σκοτώνεται καθώς εργάζεται στα ναυπηγεία «Αφοί Χαλκίτη» στο Πέραμα. Ανεβασμένος σε επικίνδυνη σκαλωσιά πραγματοποιούσε εργασίες στην ανελκυσμένη θαλαμηγό «Ακουα Μπέρτζιν», όταν έπεσε στο κενό από ύψος περίπου δύο μέτρων. Ο εργάτης υπέστη σοβαρές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις και βρήκε τραγικό θάνατο.
Ιούνιος 2007. Ενα ΙΧ της εταιρείας «ΟΤΕSΑΤ» δορυφορικών και ναυτιλιακών συστημάτων επικοινωνιών σταθμεύει δίπλα στο φορτηγό πλοίο «Μinoan Εuro». Προτού οι δύο επιβαίνοντες προλάβουν να εξέλθουν από αυτό, ένα κομμάτι του γερανού πέφτει στο αυτοκίνητο. Ο 24χρονος συνοδηγός τραυματίζεται ελαφρά, ενώ ο 23χρονος οδηγός διακομίζεται με σοβαρά τραύματα στη σπονδυλική στήλη και στα πόδια.
Ιούλιος 2007. Μέσα στα αμπάρια του «Αilsa Craig» καίγονται ζωντανοί δύο εργάτες: Ο 60χρονος Δ. Φαμπιόλης και ο 23χρονος βοηθός του Β. Ηρακλέους. Οι δυο τους είχαν λάβει την εντολή να εκτελέσουν σωληνουργικές εργασίες στη δεξαμενή, η οποία, όμως, ήταν γκαζωμένη στο φουλ. Το πιστοποιητικό απαλλαγής πετρελαιοειδών που είχε εκδοθεί επέτρεπε την εκτέλεση αποκλειστικά και μόνο εργασιών καθαρισμού. Τίποτε από τα προβλεπόμενα δεν τηρήθηκε. Στη δεξαμενή προκλήθηκε έκρηξη και εκδηλώθηκε πυρκαγιά.
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΡΟΒΒΑ
---------------------------------------------------------------------------------------

Σωτήρης Πουλικογιάννης-ΕΘΝΟΣ

«…Οι εφοπλιστές μας θεωρούν αναλώσιμο είδος. Θεωρούν κόστος το οποιοδήποτε μέτρο πρέπει να ληφθεί για την ασφάλεια των εργαζομένων. Η πιο γρήγορη παράδοση ενός πλοίου είναι ζεστό χρήμα. Γίνεται σε βάρος της ασφάλειας των εργαζομένων. Ο ανταγωνισμός των επιχειρήσεων βάζει στην καρμανιόλα τα δικαιώματά μας και την ασφάλειά μας. Δεν θα μπορούσαν να κάνουν όσα κάνουν αν δεν διαμορφωνόταν αυτό το συγκεκριμένο τοπίο από τις κυβερνήσεις ώστε με τα νομοθετήματά τους να μπορούν οι εφοπλιστές να πραγματοποιούν τα αιματοβαμμένα σχέδιά τους. Φωνάζαμε από τότε για το νομοσχέδιο κατάργησης του μητρώου εργαζομένων της ναυπηγοεπισκευαστικής. Βλέπουμε τα αποτελέσματα: οχτώ ακόμη νεκροί εργάτες. Με μια υπεύθυνη δήλωση γίνεσαι εργολάβος. Με μια αεριτζίδικη προσφορά παίρνεις τη δουλειά. Έτσι υπολογίζουν τις ζωές μας. Με δυόμισι μέρες ναύλο* οι εφοπλιστές υπολογίζουν τις ζωές των εργαζομένων.
Επιλέξαμε το δρόμο της σύγκρουσης. Δεν μπορούμε να δεχτούμε μοιρολατρικά να πηγαινοέρχονται με Rolls Royce οι εφοπλιστές. Χρειάζεται οργανωμένη πάλη μέχρι να ληφθούν μέτρα για την ασφάλειά μας. Να μπορούμε να γυρίζουμε σπίτι μας μετά τη δουλειά ζωντανοί. Ευχαριστούμε τους πυροσβέστες που έκαναν ό,τι ήταν δυνατόν και ακόμη περισσότερα. Έκαναν πράγματα πάνω από τις δυνατότητές τους. Έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό βάζοντας σε κίνδυνο ακόμη και τη ζωή τους. Δεν ήξεραν τι να κάνουν όμως, γιατί δεν έχουν εκπαιδευτεί. Δεν είχαν καν μάσκες. Δεν ήξεραν ούτε καν πώς να ανέβουν στο καράβι. Το βλέπαμε κι εμείς ότι ήταν κίνδυνος και για τους ίδιους. Τι να τους λέγαμε; Μπείτε μέσα να σκοτωθείτε; Ζητούμε να επανέλθει ο νόμος 2642 για το μητρώο εργαζομένων στη ναυπηγοεπισκευαστική. Να σταματήσει αυτό το έγκλημα…».
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Θρήνος και οργή στο Πέραμα-ΕΘΝΟΣ


«Φεύγουν κάθε πρωί για το μεροκάματο και φοβόμαστε ότι δεν θα τα ξαναδούμε», λέει γονιός που έχασε πριν από 3 χρόνια τον 30χρονο γιο του. Ανασύρθηκαν και οι 8 νεκροί

Θρήνος και οργή στο Πέραμα
«Εχασα τον γιο μου 30 χρόνων σε δυστύχημα στη Ζώνη πριν από 3 χρόνια. Ακόμα περιμένω να γίνει το δικαστήριο. Τα παιδιά μας φεύγουν το πρωί από το σπίτι για το μεροκάματο και ποτέ δεν ξέρουμε αν θα ξαναγυρίσουν για να τους ξαναδούμε».

Με βουρκωμένα τα μάτια μιλάει στο «Εθνος» ένας λεβέντης ηλικιωμένος Περαματιώτης, που ήρθε χθες για να διαδηλώσει έξω από το υπουργείο φορώντας ακόμα εδώ και τρία χρόνια μαύρο πουκάμισο και μαύρο παντελόνι και πενθώντας το παλικάρι του με μια άσπρη γενειάδα μέχρι τα πόδια του.
Η συγκλονιστική αυτή φυσιογνωμία του πατέρα που πενθεί ακόμα το παιδί του, οι σφιγμένες γροθιές και τα δακρυσμένα μάτια εκατοντάδων εργατών της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος ζητούν την τιμωρία των ενόχων και την αφύπνιση κράτους και κυβέρνησης για την άμεση λήψη ουσιαστικών μέτρων στα επισκευαζόμενα καράβια, όπου παίζουν κάθε μέρα κορώνα-γράμματα τη ζωή τους οι μεταλλεργάτες.
Θρήνος και οργή στο Πέραμα
Χθες τα ξημερώματα, στη δεύτερη προβλήτα του Περάματος, εκατοντάδες εργάτες αλλά και χαροκαμένες μάνες και χήρες περίμεναν με αγωνία να ανασυρθούν από τη δεξαμενή του γκαζάδικου «Friendship Gas» τα οκτώ αδικοχαμένα θύματα ενός επαναλαμβανόμενου επί δεκαετίες τραγικού εγκλήματος. Μέχρι τις 8 το πρωί είχαν ανασυρθεί οι πέντε από τους οκτώ νεκρούς (επτά εργάτες και ο Φιλιππινέζος υποπλοίαρχος του πλοίου).
Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με πληροφορίες του «Εθνους», ο ένας από τους νεκρούς εργάτες, ηλικίας 51 χρόνων, είχε χάσει πριν από έναν μήνα από ανίατη ασθένεια τη σύζυγό του και άφησε πίσω του πέντε ορφανά παιδιά.
Θρήνος και οργή στο Πέραμα
Από την ταυτοποίηση των θυμάτων προέκυψε ότι πρόκειται για έναν Αλβανό 25 χρόνων, έναν εργάτη αρμένικης καταγωγής 32 χρόνων ενώ οι υπόλοιποι ήταν ηλικίας 56, 54, 44 και 30 χρόνων. Ο άτυχος υποπλοίαρχος ήταν 48.
Το Πέραμα θρηνεί. Το Πέραμα οδύρεται. Το Πέραμα οργίζεται. Λίγο πριν ξεκινήσει η μεγαλειώδης πορεία των εργαζομένων από τον σταθμό του ηλεκτρικού στον Πειραιά προς το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, έφτασε το μαντάτο πως ανασύρθηκαν διαμελισμένοι και οι τρεις τελευταίοι εργάτες από το αμπάρι του γκαζάδικου, ανεβάζοντας τον αριθμό των θυμάτων σε οκτώ.
Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, στη νούμερο 3 δεξαμενή, όπου έκαναν εργασίες κοπής με χρήση φλόγας 10-15 εργάτες, προκλήθηκε έκρηξη και αμέσως εκδηλώθηκε φωτιά.
Οι τρεις νεκροί που βρέθηκαν διαμελισμένοι εντοπίστηκαν στο ίδιο σημείο, ενώ οι υπόλοιποι πέντε σε διαφορετικά σημεία της δεξαμενής.
Αξίζει να σημειωθεί πως ο ένας νεκρός εντοπίστηκε στα σκαλιά της ανθρωποθυρίδας, από όπου μπαινοβγαίνουν οι εργάτες στις δεξαμενές, δηλαδή ο άτυχος εργάτης προσπάθησε να βγει αλλά δεν τα κατάφερε και πέθανε πάνω στη σκάλα από ασφυξία.
Τέσσερις άλλοι εργάτες, αυτοί που έπαθαν αναπνευστικά προβλήματα, ενώ ο ένας έσπασε το πόδι του, είναι οι τυχεροί, καθώς κατάφεραν και βγήκαν μισολιπόθυμοι τρέχοντας από τη δεξαμενή. Οι υπόλοιποι εγκλωβίστηκαν μέσα στη φωτιά και στις αναθυμιάσεις από τους καπνούς, με αποτέλεσμα να μετατραπεί σε κολαστήριο γι αυτούς η νούμερο 3 δεξαμενή.
Τα ερωτηματικά που προκύπτουν για την προχθεσινή τραγωδία είναι τα εξής:
Παρά το γεγονός ότι, σύμφωνα με πληροφορίες, το πλοίο διέθετε πιστοποιητικό γκαζ φρι (ότι ήταν δηλαδή οι δεξαμενές του ελεύθερες αερίων και ότι είχαν καθαριστεί), οι συνδικαλιστές μεταλλεργάτες πιστεύουν ότι πρόκειται για ένα ακόμα πιστοποιητικό-μαϊμού, από τα πολλά που εκδίδουν όλα αυτά τα χρόνια οι ιδιώτες, και πολύ συχνά άσχετοι με το αντικείμενο, χημικοί ναυτιλίας, που δεν ανταποκρίνονται φυσικά στην πραγματική κατάσταση των δεξαμενών. Το γεγονός ότι σημειώθηκε έκρηξη οδηγεί στο λογικό συμπέρασμα ότι υπήρχαν στη δεξαμενή αέρια.
Η δεξαμενή, όπως καταγγέλλουν οι συνδικαλιστές, είχε επένδυση από μονωτικό υλικό και συγκεκριμένα από πολυουρεθάνη, η οποία θεωρείται ιδιαίτερα εύφλεκτη.
Εργαζόμενοι στο συγκεκριμένο πλοίο καταγγέλλουν πως μέσα στη δεξαμενή υπήρχαν αρκετά γυμνά καλώδια και πως τα περισσότερα εργαλεία ήταν κακοσυντηρημένα. Δεν αποκλείουν το πιθανό ενδεχόμενο να ανατινάχθηκε κάποιο από τα εργαλεία, ίσως και κάποια μπουκάλα προπανίου.

Μαρτυρία

 Εγκυρες πηγές ανέφεραν πως υπάρχει μαρτυρία εργάτη που άκουσε συνάδελφό του να φωνάζει από τη δεξαμενή «διπλώστε το καλώδιο».
Εξετάζεται δηλαδή η πιθανότητα να αντιλήφθηκε κάποιος πρόβλημα στα εργαλεία οξυγονοκοπής των λαμαρινών και να φώναξε να διπλώσουν το καλώδιο για να κλείσει η παροχή αερίου, ώστε να αποσοβηθεί πιθανός κίνδυνος για έκρηξη.
Ολα τα παραπάνω ερωτηματικά θα διερευνηθούν από τους πραγματογνώμονες, προκειμένου να διασαφηνιστούν πλήρως τα αίτια της έκρηξης και της πυρκαγιάς στη νούμερο 3 δεξαμενή.
Ηδη στο Λιμεναρχείο Περάματος κρατούνταν χθες ο τεχνικός ασφαλείας, ο χημικός ναυτιλίας και ο πλοίαρχος. Αναμενόταν, δε, να ασκηθούν διώξεις εναντίον τους από τον εισαγγελέα, ο οποίος προϊστατο των ανακρίσεων.
Διαφεύγουν τη σύλληψη και αναζητούνται ο υπεύθυνος εργολάβος του συνεργείου επισκευών και ο εργοδηγός.
Ο πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου, κ. Σωτήρης Πουλικόγιαννης, κατήγγειλε πως δεν υπήρχε έξοδος διαφυγής πλην της στενής ανθρωποθυρίδας και πως είναι απαράδεκτο να ανατίθεται σε ιδιώτες η έκδοση των πιστοποιητικών γκαζ φρι, να μην υπάρχει εξειδικευμένο προσωπικό και πυροσβεστικός σταθμός στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη και απαίτησε να ιδρυθεί ένας δημόσιος φορέας για τον έλεγχο των δεξαμενών στα επισκευαζόμενα πλοία, ο οποίος να βρίσκεται πάντα κάτω από τον κρατικό έλεγχο.
Με εντολή του νομάρχη Πειραιά, Γιάννη Μίχα, αφαιρέθηκε χθες η άδεια λειτουργίας του εργολάβου επισκευών που εργαζόταν στη νούμερο 3 δεξαμενή του γκαζάδικου «Friendship Gas». 

ΚΚΕ: ΗΘΙΚΟΙ ΑΥΤΟΥΡΓΟΙ ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ

 Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Βουλγαράκης και όλοι οι προκάτοχοί του είναι οι ηθικοί αυτουργοί για το έγκλημα στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Περάματος και αυτοί είναι που πρέπει να καθίσουν στο σκαμνί, είπε χθες από τη Θεσσαλονίκη η Αλέκα Παπαρήγα. Η ίδια κάλεσε σε γενική απεργία τους εργάτες της Ζώνης, τονίζοντας ότι δεν πρέπει να προσφέρουν «ούτε μία ώρα δουλειάς στα καράβια και στους εφοπλιστές, αν δεν ληφθούν άμεσα όλα τα απαιτούμενα μέτρα ασφάλειας και υγιεινής».
-----------------------------------------------------------------------------------------
ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΣΤΟ ΥΠ. ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Συμπλοκή με τα ΜΑΤ και αλόγιστη χρήση χημικών

Με σύνθημα «όχι άλλο αίμα εργατών στον βωμό του κέρδους των εργοδοτών» πραγματοποίησαν χθες στις 10 το πρωί συγκέντρωση στον ΗΣΑΠ Πειραιά και πορεία προς το υπ. Ναυτιλίας περισσότεροι από 1.000 εργάτες της Ζώνης.
Ο πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου, κ. Σωτήρης Πουλικόγιαννης, τόνισε στην ομιλία του πως η κυβέρνηση κάνει πλάτες στους εφοπλιστές, οι οποίοι βιάζονται και πιέζουν να επισκευαστεί γρήγορα το καράβι τους, γιατί το ναύλο για μόνο μία μέρα ξεπερνά τα 150.000 δολάρια.
Ο ίδιος είπε ότι υπάρχουν ενδείξεις για ανυπαρξία μέτρων ασφαλείας, ότι δεν υπήρχε έξοδος διαφυγής μέσα από τη δεξαμενή, ενώ προσέθεσε πως τα πιστοποιητικά γκαζ φρι βγαίνουν κατά παραγγελία και επί πληρωμή. Ολοι οι εργάτες με βουρκωμένα μάτια και οργισμένοι κινήθηκαν προς το υπ. Ναυτιλίας, όπου τους υποδέχτηκαν πίσω από τις κλειστές πόρτες περισσότερες από 15 διμοιρίες των Ειδικών Δυνάμεων της Αστυνομίας και του Λιμενικού.
Ο βουλευτής του ΚΚΕ, Γιώργος Μαρίνος, και οι εκπρόσωποι των εργαζομένων απαίτησαν να φύγουν από το προαύλιο του υπουργείου οι Ειδικές Δυνάμεις, προκειμένου μια αντιπροσωπεία τους να συναντήσει τον γενικό γραμματέα κ. Γιώργο Βλάχο.
Ο υπουργός κ. Γ. Βουλγαράκης εκείνη την ώρα βρισκόταν στο Μαξίμου, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι σε δηλώσεις του περιορίστηκε να εκφράσει τη βαθιά του οδύνη για τον χαμό των οκτώ εργατών, προσθέτοντας ότι έχουν ήδη συλληφθεί οι φερόμενοι ως υπαίτιοι. Ο υπουργός αγνοούσε ότι δύο από τους τέσσερις διαφεύγουν τη σύλληψη.
Παρά της περί του αντιθέτου ανακοινώσεις του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας για τραυματισμό αστυνομικών και λιμενικών και για περιορισμένη χρήση χημικών έξω από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, από τις 11.05 το πρωί μέχρι και τις 12 το μεσημέρι έγινε κυριολεκτικά πόλεμος. Οι εξαγριωμένοι εργάτες έσπασαν για δεύτερη φορά μέσα στους τελευταίους μήνες τα σιδερένια κάγκελα στον προαύλιο χώρο του υπουργείου και οι λιμενικοί και οι αστυνομικοί εξαπέλυσαν εναντίον τους σφοδρή επίθεση με δεκάδες χημικά διαφόρων τύπων.
ΠΟΠΗ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΙΔΟΥ
ΦΩΤΟ: Κ. ΠΟΛΥΒΙΟΣ - ΓΡ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ

«Τα μέτρα ασφαλείας έρχονται σε δεύτερη μοίρα»

Τον... σταυρό τους κάνουν κάθε πρωί οι εργαζόμενοι στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Περάματος πριν πάνε για δουλειά. Το μεροκάματο είναι αβέβαιο, αβέβαιο όμως είναι και αν το απόγευμα θα επιστρέψουν σπίτι, στις οικογένειές τους, όπως λένε οι ίδιοι χαρακτηριστικά.
Οι συνθήκες εργασίας και τα μέτρα ασφαλείας παραπέμπουν στον... Μεσαίωνα και τα στατιστικά στοιχεία με τους νεκρούς συναδέλφους δεν αφήνουν περιθώρια για εφησυχασμό. «Οταν υπάρχει πολλή δουλειά, και αυτό συμβαίνει και αυτή την περίοδο, τα μέτρα ασφαλείας μπαίνουν σε δεύτερη μοίρα. Ολες οι δουλειές πρέπει να τελειώσουν... χθες, γιατί κάθε μέρα καθυστέρησης κοστίζει στην εταιρεία 300.000-400.000 ευρώ».
Με αυτά τα λόγια μάς δίνει μια εικόνα της κατάστασης ο κ. Κωνσταντίνος Βλαστάρης, που εργάζεται στη Ζώνη. Μάλιστα, ο αδερφός του αυτό τον καιρό απασχολείται στο δεξαμενόπλοιο όπου σημειώθηκε προχθές η έκρηξη, αλλά απουσίαζε με αναρρωτική άδεια και έτσι δεν βρέθηκε στο επίκεντρο της... κόλασης.
«Το λάθος στο βαπόρι δεν έχει γυρισμό, σημαίνει χαμένες ζωές. Εχω χάσει τους καλύτερους φίλους μου από δυστυχήματα σε τάνκερ και αεράδικα και γι αυτό συνειδητά πλέον επιλέγω να εργάζομαι σε εμπορικά και καινούργιες κατασκευές», λέει στο «Εθνος» ο κ. Παναγιώτης Χατζηγεωργίου.
Για τη... μάχη που δίνουν καθημερινά οι εργαζόμενοι στη Ζώνη του Περάματος, προκειμένου να εξασφαλίσουν το μεροκάματο, μας μίλησε και ο 22χρονος Ηλίας Χατζόπουλος, που για έξι μήνες κάνει την πρακτική του στη Ζώνη ως απόφοιτος τεχνολόγος ηλεκτρολόγος μηχανικός των ΤΕΙ. «Οι εργολάβοι βιάζονται να παραδώσουν το καράβι και ενώ το ωράριο είναι 7 π.μ. - 2 μ.μ., σε αναγκάζουν να δουλεύεις μέχρι τις 5. Αν αντιδράσεις, την επόμενη μέρα δεν θα έχεις δουλειά. Και τι να πεις όταν βρίσκεις μεροκάματο μόνο 4-6 μήνες τον χρόνο. Δουλεύεις στο μηχανοστάσιο 10 ώρες ανάμεσα σε πρόκες, λαμαρίνες με 60 βαθμούς Κελσίου και με ανεπαρκέστατα μέτρα ασφαλείας, για να μπορέσεις να επιβιώσεις τους μήνες της ανεργίας», τονίζει.

Ρούλα Γιακοπούλου