ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου 2016

Πανελλήνια Ενωση Ναυτών Ε.Ν: Στα σκουπίδια η επιχείρηση κατάργησης της ΣΣΕ στα ποντοπόρα πλοία!


21/9/2016
Συνέντευξη του Προέδρου της ΠΕΝΕΝ Αντώνη Νταλακογεώργου στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΠΕ-ΜΠΕ)
1.Πρέπει να γεμίσουν ξανά τα πλοία της ποντοπόρου ναυτιλίας με Έλληνες και Ελληνίδες ναυτικούς;
Απάντηση: Αυτό το ερώτημα αποτελεί το επικοινωνιακό τέχνασμα των εφοπλιστών της ποντοπόρου ναυτιλίας προκειμένου να βγάλουν οι ίδιοι από το κάδρο την κοινωνική ενοχοποίησή τους από την σκανδαλώδη φορολογική και θεσμική ασυδοσία που απολαμβάνουν διαχρονικά και την οποία η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ δεν τόλμησε στο ελάχιστο να θίξει και να αμφισβητήσει.
Ουδείς μπορεί να διαφωνήσει με την ανάγκη ενίσχυσης της απασχόλησης, πόσο μάλλον η ΠΕΝΕΝ που ο κλάδος της μαστίζεται με τα μεγαλύτερα ποσοστά ανεργίας όπως και η συντριπτική πλειοψηφία των Ναυτεργατών στους οποίους η ανεργία είναι σε υπερδιπλάσια ποσοστά από τον στεριανό χώρο.

Το κρίσιμο ερώτημα είναι: Με ποιούς όρους και προϋποθέσεις θα επανδρωθούν τα πλοία με έλληνες Ναυτικούς; Αυτό θα γίνει νομοθετικά με μέτρα που θα προωθήσει η κυβέρνηση; Ή όπως διατείνονται κυβέρνηση – ΥΕΝ – ΕΕΕ μέσα από τις ΣΣΕ με όρους και συνθήκες τριτοκοσμικές για τους έλληνες Ναυτικούς;  
2.Ο πρόεδρος της ΕΕΕ με δημόσια δήλωσή του, κάνει λόγο για μια ρεαλιστική διαπραγμάτευση ανάμεσα σε εργοδοσία και ναυτεργασία για την υπογραφή μιας νέας σύμβασης εργασίας επικαλούμενος τον διεθνή ανταγωνισμό. Εκτιμάται ότι πρέπει ένας διάλογος να γίνει πάνω στη βάση αυτή; Ποια είναι η πρόταση η δική σας ως ΠΕΝΕΝ
Απάντηση: Όπως ήδη σημείωσα το θέμα αυτό έχει ουσιαστικά ανοίξει όχι σήμερα αλλά από τα μέσα του 2010 όπου από τότε έχουν γίνει σχετικές συναντήσεις ΠΝΟ – ΕΕΕ οι οποίες όπως αναμενόταν οδήγησαν σε αδιέξοδο και σε πλήρη ναυάγιο.
Από τότε έγινε απολύτως σαφές ότι οι αναφορές της ΕΕΕ σχετικά με την τήρηση των όρων ανταγωνισμού σύμφωνα με τα διεθνή κρατούντα, ή όπως αναφέρει νεότερη φρασεολογία τους με ρεαλιστικούς όρους πάντα με τα ισχύοντα του διεθνούς ανταγωνισμού, αυτό στην πράξη σημαίνει:
Α) Κατάργηση της ισχύουσας ΣΣΕ η οποία είναι σε ισχύ από το 1944.
Β) Παραβίαση της Διεθνούς Σύμβασης ναυτικής εργασίας του 2006 του ΔΓΕ η οποία προβλέπει στον κορμό και στην ουσία της ότι «ευνοϊκότερες ρυθμίσεις από την MLC σε εθνικό επίπεδο δεν αλλάζουν, δεν τροποποιούνται, δεν ανατρέπονται». Κατά συνέπεια η επιχείρηση κατάργησης της ΣΣΕ προσκρούει και στην Διεθνή Σύμβαση Εργασίας του ILO η οποία έχει επικυρωθεί και ψηφιστεί από την ελληνική Βουλή.
Γ) Τυχόν υπογραφή ΣΣΕ με τους όρους κυβέρνησης – ΥΕΝ – ΕΕΕ συνεπάγεται ότι στα πλοία θα έχουμε δύο ταχυτήτων Ναυτικούς και δικαιώματα: Αυτή των Αξιωματικών που θα εφαρμόζεται η ελληνική ΣΣΕ και η δεύτερη για τα πληρώματα που στην ουσία θα ισχύει και θα εφαρμόζεται η Σύμβαση της ITF που θεσπίζει τα κατώτερα πλαίσια μισθών και εργασιακών σχέσεων που σήμερα ισχύουν για τους Ναυτικούς των τρίτων χωρών (Φιλιππίνες, Αίγυπτος, Πακιστάν, Ουκρανία κ.λπ).
Δ) Επί της ουσίας είναι ένας Ναυτικός μέσα στις γνωστές αντίξοες και εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες να έχει σύνολο μηνιαίων αποδοχών 1200 – 1300 ευρώ (ο μισθός κυμαίνεται ανάλογα με την ισοτιμία ευρώ – δολαρίου). Μέσα σε αυτόν τον μισθό συμπεριλαμβάνονται 30 μέρες τον μήνα δουλειά, 7 μέρες την εβδομάδα, πάνω από 300 ώρες μηνιαίως απασχόληση, οι έξτρα εργασίες, η απασχόληση τα Σαββατοκύριακα, η προβλεπόμενη άδεια, η αναλογία στην τροφοδοσία, τα πάσης φύσεως επιδόματα.
Εδώ μπορούμε να μιλάμε χωρίς υπερβολή για επιστροφή στον εργασιακό μεσαίωνα εάν και εφόσον αυτές οι επιδιώξεις των εφοπλιστών βρουν έδαφος και ευοδωθούν… 
Ο μισθός του έλληνα Ναυτικού και τα υπόλοιπα δικαιώματά του δεν μπορούν να εξισώνονται με αυτά των Ναυτεργατών των τρίτων χωρών διότι οι κοινωνικοοικονομικές συνθήκες της χώρας μας διαφέρουν όσο η μέρα με την νύχτα με τις αντίστοιχες των τρίτων χωρών.
Στην ουσία ο μισθός αυτός και οι όροι που αναφέρουμε παραπάνω αντιστοιχούν στην μηνιαία δαπάνη μιας εργατικής οικογένειας για τις σπουδές ενός παιδιού μακριά από τον τόπο κατοικίας.
Εν κατακλείδι να υπογραμμίσουμε ότι η υποταγή της ψευτοαριστεράς του ΣΥΡΙΖΑ στο μεγάλο κεφάλαιο και στους εφοπλιστές τους καθιστούν πιο αδίστακτους και επικίνδυνους για τα συμφέροντα του λαού και των εργαζομένων.
Όσο για τους εφοπλιστές με τίποτα δεν θα μπορούν να κουκουλώσουν την κοινωνική κατακραυγή για το θεσμοθετημένο καθεστώς ασυδοσίας που απολαμβάνουν εν μέσω βαθειάς κρίσης που οδηγεί μεγάλα τμήματα του πληθυσμού στην φτωχοποίηση και την εξαθλίωση.   
 3.Πόσα είναι τα λεφτά που λαμβάνει ένας ναυτικός που ανήκει σε κατώτερο πλήρωμα και εργάζεται αυτή τη στιγμή σε πλοίο της ποντοπόρου ναυτιλίας
Αν εφαρμοζόταν η διεθνή σύμβαση ο μισθός ενός ναυτικού σε τι επίπεδα θα διαμορφωνόταν
Απάντηση: Εάν υπολογίσουμε ότι εργάζεται 30 μέρες τον μήνα, δουλεύει κατά μέσο όρο 150 ώρες υπερωρίες τον μήνα και συμπεριλάβουμε στον μισθό (βασικό + υπερωρίες) έξτρα εργασίες, άδειες, επιδόματα κ.λπ., ένας μέσος μισθός Ναύτη σε ποντοπόρο πλοίο ανέρχεται σε 2500 ευρώ με ανάλογη αυξομείωση στις υπόλοιπες ειδικότητες των πληρωμάτων.
Με την αντίστοιχη ΣΣΕ της ITF ο μισθός αυτός που καλύπτει τα αλλοδαπά πληρώματα τα οποία και υφίστανται τις συνέπειες της επιχειρηματικής πειρατείας του μεγάλου εφοπλιστικού κεφαλαίου ο αντίστοιχος μισθός είναι 1200 έως 1300 ευρώ τον μήνα με τους ίδιους όρους εργασίας που αναπτύχθηκαν πιο πάνω.
Εάν υπολογίσουμε την αλματώδη ανάπτυξη της ελληνικής ναυτιλίας και το προκλητικό και ευνοϊκότατο θεσμικό πλαίσιο που διέπει τις Ναυτιλιακές επιχειρήσεις με την ιλιγγιώδη κερδοφορία τους, η διαφορά αυτή δεν συνιστά σε καμιά περίπτωση ανατροπή ούτε για την βιωσιμότητα ούτε για την παραπέρα ανάπτυξη  και πορεία της ελληνικής ναυτιλίας.    
4.Οι Έλληνες πλοιοκτήτες που έχουν πλοία με ξένη σημαία μπορούν να προσλάβουν Έλληνες ναυτικούς με οποιαδήποτε σύμβαση;
Απάντηση: Αποτελεί κοινή άποψη, θέση και πεποίθησή μας και αυτό είναι διατυπωμένο από όλους στην ΠΝΟ και από τα Ναυτεργατικά Σωματεία, οι ΣΣΕ που πρέπει να ισχύουν και να εφαρμόζονται στα πλοία του νόμου27/1975. Πρέπει να ισχύει αυστηρά η ελληνική ΣΣΕ, να είναι το σύνολο των Ναυτικών ασφαλισμένοι στο ΝΑΤ και να έχουν πλήρη κατοχυρωμένα συνδικαλιστικά δικαιώματα.
Αυτή η πολιτική έχουμε την άποψη ότι πρέπει να προωθηθεί σε όλα τα πλοία που φέρουν σημαίες ευκολίας και οι εφοπλιστές εκμεταλλεύονται αδίστακτα και ασύστολα την φορολογική ασυλία, την μειωμένη δαπάνη του εργατικού κόστους για να θησαυρίζουν σε βάρος των δικαιωμάτων της Ναυτεργασίας (ανεξάρτητα από φυλή, χρώμα, θρησκεία, χώρα προέλευσης κ.λπ).   
5. Ο υπουργός Ναυτιλίας έχει πει ότι μια νέα σύμβαση δεν πρέπει να ρυθμίζει μόνο ζητήματα μισθολογικά αλλά και να θέσει ένα ελάχιστο αλλά δραστικά αυξημένο όριο ελάχιστης συμμετοχής Ελλήνων ναυτικών στα ποντοπόρα πλοία. Ποιά η γνώμη σας ως προς αυτή την πρόταση 
Απάντηση: Ο κύριος Δρίτσας ο οποίος επί σειρά ετών από το «περιβάλλον» του διαφημιζόταν ως πρότυπο και παράδειγμα πολιτικού ήθους, συνέπειας, αξιοπιστίας και σοβαρότητας, ανέλαβε στα πλαίσια του νεομνημονιακού ΣΥΡΙΖΑ ίσως την πιο βρώμικη δουλειά!
Είναι αυτός που σαν Υπουργός Ναυτιλίας θα μείνει στην ιστορία ότι ξεπούλησε το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, είναι αυτός που συνυπέγραψε το λουκέτο στο αρχαιότερο ασφαλιστικό ταμείο μας, το ΝΑΤ, είναι αυτός που νομιμοποίησε από την πρώτη μέρα αυτό που η ΠΕΝΕΝ ονομάζει θεσμοθετημένο καθεστώς επιχειρηματικής ασυδοσίας για το εφοπλιστικό κεφάλαιο, είναι αυτός που έστειλε στον κάλαθο των σκουπιδιών το σύνολο των προεκλογικών και προγραμματικών δεσμεύσεων τόσο της κυβέρνησης όσο και κυρίως του ΣΥΡΙΖΑ για την ναυτιλία, είναι αυτός που έχει αναλάβει σε συμμαχία με το εφοπλιστικό κεφάλαιο να καταργήσει την ΣΣΕ στην ποντοπόρο ναυτιλία και βεβαίως η ενδεχόμενη κατάργησή της θα συμπαρασύρει και τις υπόλοιπες ΣΣΕ των Ναυτεργατών….
Οι ισχυρισμοί μας αυτοί για την οβιδιακή μεταμόρφωση του ΣΥΡΙΖΑ ούτε υπερβολικοί, ούτε αβάσιμοι είναι... Αντίθετα τεκμηριώνονται ακόμη και από τον πλέον δύσπιστο εάν και εφόσον ανατρέξει και αναγνώσει στοιχειωδώς τις παρακάτω θέσεις: 1) Προεκλογικές θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ για την Ναυτιλία, 2) Προγραμματικές θέσεις στην Βουλή της νέας κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ (Φλεβάρης 2015), 3) Επερώτηση 12 Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για ανεργία για ανεργία Ναυτικών στις 17/5/2014.  
Αντίστοιχα αξίζει να παρακολουθήσει κανείς και τις ανάλογες υπαναχωρήσεις του κ. Τσίπρα, ομιλία του στην Αθηναΐδα 30/5/2012 και όλη την κατοπινή διολίσθηση που αποκορύφωμά της ήταν η ομιλία του στην Διεθνή Ναυτιλιακή Έκθεση των Ποσειδωνίων στις 5/6/2016 στην οποία δήλωσε την απόλυτη υποταγή τουστο εφοπλιστικό κεφάλαιο τονίζοντας ότι «το μοντέλο ανάπτυξης της ελληνικής ναυτιλίας μπορεί να αποτελέσει θετικό παράδειγμα για το αναπτυξιακό μοντέλο της χώρας». Ταυτόχρονα εκθειάζοντας τους έλληνες εφοπλιστές υπογράμμισε ότι «χαρακτηρίζονται από εξωστρέφεια, διορατικότητα και καινοτομία στις επενδύσεις και στον τρόπο λήψης αποφάσεων».
Τα κολακευτικά και ευμενή αυτά σχόλια για το εφοπλιστικό κεφάλαιο είχαν την μέγιστη θετική ανταπόκριση στις τάξεις των εφοπλιστών, πράγμα που το συνόψισε και το εξέφρασε ο Πρόεδρος της ΕΕΕ δηλώνοντας ότι «Ο Πρωθυπουργός είπε τα καλύτερα λόγια που μπορούσαμε να ακούσουμε για τους έλληνες εφοπλιστές».
Δυστυχώς για τον κ. Δρίτσα και το υπόλοιπο κυβερνητικό επιτελείο, η αλαζονεία της εξουσίας, η εδραίωσή τους στις κυβερνητικές καρέκλες, οι δημόσιες σχέσεις με τους μεγαλοσχήμονες του μεγάλου κεφαλαίου και η απόσπασή τους από τα τραγικά προβλήματα που έχουν δημιουργήσει με την νεομνημονιακή πολιτική τους, τους έχει οδηγήσει στην λιποταξία από τα λαϊκά και εργατικά στρώματα και τελικά στην πλήρη ενσωμάτωση στο σύστημα το οποίο υπηρετούν πιστά φθάνοντας στο αθλιότερο επίπεδο να γίνονται πρωταγωνιστές στην κατάργηση βασικών δικαιωμάτων των εργαζομένων όπως είναι οι ΣΣΕ και μάλιστα να δηλώνουν περιχαρείς για τις πρωτοβουλίες τους…
Ευτυχώς για τους Ναυτεργάτες η γραμμή αντίστασης της ΠΕΝΕΝ, η ετοιμότητά της, η θαρραλέα και αποφασιστική της αντίδραση, η εμμονή της στην υπεράσπιση των αρχών και αξιών του Ναυτεργατικού κινήματος  ματαίωσε οριστικά τις μεθοδευμένες προσπάθειες κυβέρνησης – ΥΕΝ – ΕΕΕ για υπογραφή ΣΣΕ μέσα από την οποία θα ρυθμίζονταν και η απασχόληση ελλήνων Ναυτικών με όρους γαλέρας….
Η πρωτοβουλία Βενιάμη – Δρίτσα απορρίφθηκε ομόφωνα από τα Ναυτεργατικά Σωματεία όπως και από την Διοίκηση της ΠΝΟ. Μένει όμως στην ιστορία ως γεγονός ότι αυτή την άθλια επιχείρηση την οργάνωσε, την μεθόδευσε και προσπάθησε να την φέρει σε πέρας η ψευτοαριστερή κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με πρωταγωνιστή τον κ. Δρίτσα!
Βέβαια δεν έχουμε αυταπάτες εάν το εφοπλιστικό και πολιτικό κατεστημένο θέλει, καθόλου απίθανο, αυτό που απέτυχαν σε συνδικαλιστικό επίπεδο να επιχειρήσουν να το υλοποιήσουν σε επίπεδο Βουλής, κάτι το οποίο επιχείρησε την άνοιξη του 2013 η  Ν.Δ και δεν συγκέντρωσε την πλειοψηφία στην Βουλή…..
Έχουν γνώση οι φύλακες και δεν θα επιτρέψουν να διαπραχθεί ένα νέο έγκλημα σε βάρος των δικαιωμάτων τους……